maandag 25 april 2016

Grace, Billie en babyleggings

Als ik zo goed had kunnen naaien toen Iris pas geboren was, ik had haar zeker een paar Grace-jurkjes gemaakt. Qua schattigheid scoort dat kleedje op zich al hoog en dan zit er nog geen lief meisje in.
Dus printte ik dat patroontje af voor Jotte, de wederhelft zijn petekind. 

Grace-jurkje mouw detail


Haar ouders hadden ons op het hart gedrukt dat we écht geen cadeautje meer moesten kopen voor de babyborrel. Maar wij kunnen het ons toch niet laten om met lege handen toe te komen. Da's niet beleefd.
En daarbij, wij hebben niks gekocht. Ze hadden niets gezegd over niet maken he. 

Grace-jurkjes achterkant kam snaps


Twee kleedjes dus. Had ik nog meer tijd gehad, ik had er haar nog wat gemaakt. 
Eentje uit dezelfde stof als het jasje dat ik al maakte voor Jotte. Een ander uit oranje Kitchen Garden van Soft Cactus.

Grace-jurkje vogeltjes

Grace-jurkje oranje


En ik naaide er ook twee pyjamaatjes bij. Ik combineerde de grootste maat van de babylegging die Griet hier uitlegt met de kleinste maat van de Billie van Zonen09. En zo had ik twee pyjama's in maat 80. 
(hierbij ook mijn eerste (geblogde) tricotnaaisels van dit jaar, kwestie van die tricotangst te overwinnen he)

Billie en babylegging- folded


Ik gebruikte blauw-gebloemde tricot die ik vorig jaar in een goodiebag vond, de andere kocht ik bij Piekewieke

Baby pyjama's


Babypyjama's


Ik ben het meeste fan van die met de diertjes. En jullie?

6 opmerkingen:

  1. Wat een leuke Grace jurkjes,ik ben daar ook fan van ;-) en die pyjama's zijn de max!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi gemaakt, ik ben vooral fan van de jurkjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo mooi! Vooral het jurkje met de vogeltjes vind ik superlief. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn dat ik de Kitchen Garden eens tegenkom en dan nog wel in zo'n leuke uitvoering! Ik denk dat de ouders wel heel content zullen zijn geweest met zoveel zelfmaakmoois!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Amai, geen kadootje meer verwachten en dan deze 4 toppertjes kado krijgen, kleine gelukzak!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...